2 februari 2011

VEM?

Jag är Sara Parkman, chef/mamma/redaktör för denna blogg och en sån som flyttat från hembygden till storstan. Jag kläcktes på Sundsvalls BB i maj 1989, bodde några år i Rättvik men landade runt tonåren i Härnösand, huvudstaden i Ångermanland. Typ. Domkyrka har vi i alla fall. Och residens och länsstyrelse! Smaka på den ni, Sundsvall.
Nu bor jag i alla fall i den riktiga huvudstaden, i en andrahandstvåa som jag hyr med lillasyster min.

Och så spelar jag fiol! Som sjuåring fick jag börja spela gamla gobitar som Zorros märke, Pannkaka med blåbär och Måndagsbarn. Sjukt peppande!! 14 år senare står jag kvar med denna något mystiska träfiol i vänsterhanden och en hästhårspinne i den andra. Det är ju för kul för att lägga ner så att säga. Jag har gått ett år på Malungs Folkhögskola och ett år på musikkonservatoriet i Falun. Utbildning är fräckt.
När jag inte spelar skriver jag rätt mycket. Skivrecensioner för Lira, krönikor till någon dagstidning och låtar till en orkester som heter Kraa som jag spelar med. Som en påse lösgodis med fina ingredienser kan man säga. Däremellan kan det hända att jag går ut på lokal, köper en öl, hänger med trevligt folk och vrider, vänder och funderar kring vardagsmat som livet, döden och kärleken.
Och så är jag också då ansvarig för Folkbloggen. Trevligt värre!
Godnatt
/Eder Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar