24 februari 2011

SKJUTSA ERA KAMRATER!

En smart grej vi skulle kunna använda Folkbloggen till är att ordna samåkning. Samåkning till typ festivaler, stämmor, konserter, kalajs, danskvällar och annat skojsigt.
Vi borde fixa något slags anslagstavlesystem, där de som vet med sig att de ska fara med en bil/buss med platser över helt enkelt utannonserar det, och de som söker bil/resesällskap också gör det? För i min värld tänker jag mig att många folkmusiker/folkdansare/entusiaster faktiskt har en bil med en plats i baksätet ledigt. Vore det då inte kalas om alla de andra (vi är många) som inte har bil skulle kunna lifta med? Det blir som en trestegsraket i bra grejer- nya vänner, fler som delar på bensinkostnad och så är det schysst för miljön.
Jo, det vore det. Vi måste bara lösa detta på ett smart vis först. Tips på det? Någon teknikkunnig därute i etern? Hojta!
Vad ska vi kalla det? Folklift? Folkskjuts? Folksam? (Hehe)
Vi får utveckla idéen. Jag tror det kan bli succé.
/Sara

Något i den här stilen tänker jag mig, för att få en folklig touch på det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar