9 februari 2011

EXTRAKNÄCKAR´N

Jag springer runt i en vardag och intalar mig själv "Jag är oberoende. Nej, jag är inte fattig. Ja, det är kolugnt att köpa lunch på stan, idag igen. Jag är värsta cool and creative girrrrl" Det funkar sådär. Den här månaden äter jag gröt, samlar på enkronor och ber mina föräldrar ringa upp mig när jag behöver få tag på dom. Creddigt. En lösning behövdes, och nu ska jag börja extraknäcka som scenvärd på Stallet, som är Stockholms folk och världsmusikscen. Det känns ju sjukt spexigt! Ni vet, gå runt och se viktig ut, fippla med ljus, småäta baguetter och lyssna på musik. Och vänta, vänta, vänta på att band ska soundchecka och på att publik ska komma och gå och sen packa stolar och plocka disk. Trevligt värre. Och under tiden kan jag ta mig tid och rita av musikerna på scen, som ikväll var Lucas Stark med orkester. Om det var bra? Så klart!

/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar