19 mars 2011

PETTERS FREDAG


A drummer neighbour and some wild ideas helped us so solve the rehersal issue!
So we're rollin'!

Middag med bandet och Connor Byrne som arrangerade vår spelning i Dublin.
Lamm i chilibad med äggnudlar.


Vid kl 15.00 idag anlände mina stativ. Jippi!
Soundcheck kl 18.00.

Inför helgens två spelningar hamnade vi visst i Irish Times!
Författaren av artikeln hade visst inte varit på vårt gig här i september. Missuppfattat vad vi håller på med. Men det var en rolig text. Haha.



Här är vi!

Kylen backstage hade en del kapsylmärken. Haha.

Dagens rep blev så som mina favoritrep ska vara. Spela igenom setlistan en gång. Kanske ta om någon låt. Snacka lite om musiken emellan. That's the way. Behöver man inte mer än så är man där man ska vara. Så skönt!

Kvällens konsert blev lika sjukt underbar som i september.

En 1h 45min konsert i ett set. Jag var helt på moln efteråt. Jag fattar inte vad det är med det här bandet. Magi is in the air. Det händer några gånger per år. Nu hände det igen.

Här är Caoimhin under ett solonummer. Det filmades och fotades en massa, men med andras kameror.

Idag, lördag, blir det fotosession och bilresa till Cork. Kort gig på dagen. Cork Opera House på kvällen och bil tillbaka till flyget 05:00 söndag morgon. Niceish!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar