17 april 2012

TÄVLING!


I fredags hade bandet Nordic skivsläpp, och jag har fått tag i en skiva som jag tänkte att någon av er skulle få den stora äran att lyssna på hur mycket ni vill! 
För att ha chansen att vinna måste man svara rätt på tre frågor! Alla svaren finns att hitta på SSR:s hemsida www.spelmansforbund.se. (Utav dom rätta svaren lottar jag fram en vinnare) 

  1. Hur många spelmansförbund finns det i Sverige?
  2. Vad heter SSR:s ordförande?
  3. Hur många nummer av tidningen "spelmannen" kommer det ut per år?

Posta dina svar och en emailadress i en kommentar innan den 23 april så är du med i tävlingen!




// Stina

UPDATE: Nu har jag lottat en vinnare, kolla din mejl för att se om du vann! :) 
Och så får jag be om ursäkt för tvetydig information på hemsidan, såg i efterhand att det stod två olika svar. Nu är detta korrigerat, men alla som svarade 25 innan detta blev ändrat fick vara med i lottningen. Men det rätta svaret är egentligen 23 landskapsförbund! 

8 kommentarer:

Martin sa...

Skall jag alltså skriva svaret här? (Står ju "i en kommentar"). Då ser ju alla andra det? :P

Nåväl.

25 st landskapsförbund
Ordförande är Margaretha Mattsson
Spelmannen utkommer fyra gånger/år.

Mail: martin.arleskar@gmail.com

Trumgottist sa...

Jag håller med föregående talare om att det är lite märkligt att skriva svaren här, men, men.

Efter att ha dubbelkollat Martins svar för säkerhets skull så ger jag samma svar, dvs:
25 st landskapsförbund
Ordförande är Margaretha Mattsson
Spelmannen utkommer fyra gånger/år.

Mail: trumgottist hos gmail.com

Hoppas på bättre tur nu än när jag försökte besöka Nordics skivsläpp och möttes av en skylt som sade "utsålt". (Lärdom: borde ha bokat biljett.)

(Fast svåraste frågan är anti-spam grejen när man skall tyda text för att få en kommentar godkänd. Jag brukar alltid få göra flera försök innan jag lyckas få det rätt på dem.)

Anonym sa...

Kollade noga på SSR för att få svaren:
1) 25 förbund
2) Margaretha Mattsson
3) 4 nr/år
men kunde bara läst kommentarerna!
Lite konstig tävlingsform?

Men, men, vad gör man inte för chansen till en färsk skiva?

Knaverstad@gmail.com

Anonym sa...

Vilken trevlig tävling!

1. Det finns 25 landskapsförbund i Sverige.
2. SSR:s ordförande heter Margaretha Mattsson.
3. Det kommer ut fyra nummer av Spelmannen varje år.

Mail: silkesmask@hotmail.com

Tjohej!

qaryn sa...

Oddsen ser ju ganska bra ut, så jag hänger också på tävlingen!

På ett svarar vi tjugofem stycken.
På två svarar vi Margaretha Mattson.
På tre svarar vi fyra stycken.

hälsar
qaryn.eng[alfakrull]gmail.com

Kitte sa...

Jag ser att alla andra har svarat 25, men jag vill mena att det bara finns 23 landskapsförbund. Ordförande är Margaretha Mattsson och Spelmannen kommer ut fyra gånger om året.

Min mail: kristina.lundin@gmail.com

Rasmus sa...

23 st landskapsförbund
Ordförande är Margaretha Mattsson
Spelmannen utkommer fyra gånger/år.

Mail: vegologi @ gmail.com (ta bort mellanslagen såklart...)

Tobias sa...

Jag gör också ett försök.

1. Det finns 23 spelmansförbund.
2. SSR:s ordförande heter Margaretha Mattsson.
3. Spelmannen kommer ut fyra gånger per år.

Min mail: mjodir@msn.com

Skicka en kommentar