27 april 2012

KMH FOLK PÅ TURNÈ- ANNA LUNDGREN I KOJAN

Hej alla ute i cyberrymden! Jag är Anna Lundgren. Fjärdeårselev som gör min andra resa med KMH Folk. Just nu ligger jag under ett bord på "The Sage" i Newcastle och inväntar konsertstart. Dagen har varit intensiv med både konsert och workshop för musikstudenterna på universitetet. Så, jag har tagit mig en behövlig paus här i min koja under bordet. Varje vår brukar vi anordna en festival på skolan hemma i Stockholm, den kallas "LÅT". Konserten som vi ska spela på ikväll är Newcastles svar på det, och känns lite som LÅT faktiskt. Folk jammar, piffar sig, ljudteknikerna är stressade och en del bara hänger runt, precis som det brukar vara :) Nu kör vi, för Hassan och Mukryan, och alla andra som tror på allt gott som finns i världen!! /Anna
Denna larvliknande byggnad är alltså The Sage of Gateshead. Mäktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar