13 oktober 2011

RAPPORT FRÅN LINKÖPINGS FOLKMUSIKGENERAL

Folkbloggen mejlade Johan Trolin, festivalgeneralen för helgens kalas i Linköping, för att få en rapport om hur det nu känns efter avslutad festival.

Såhär efter festivalen är det en massa småsaker som måste fixas, kvarglömda saker som ska skickas runt i landet och såklart en massa ekonomiska efterslängar som jag tack och lov överlämnar till vår kassör att sköta. Hehe. Känslan i kroppen är väl annars att det var en väldigt lyckad festival, det var skönt att få höra det från många av besökarna också, att de gillade den -särskillt som det här var mitt första år i rollen som festivalgeneral. Nu får jag några månaders paus innan vi börjar skissa på nästa års festival, som blir vårt tioårs-jubileum.. Så vi hoppas ju kunna erbjuda en alldeles extra bra festival nästa år såklart. Jag känner mig väldigt nöjd med Kapplek -dansföreställningstävlingen som gick på lördag under dagen, ända sedan jag själv var besökare på festivalen för många år sedan har jag gillat festivalens fokus på dans
och dansföreställningar, och om jag fick drömma så skulle vi utveckla den delen av festivalen ytterligare, hitta bra dansföreställningar och få publiken att upptäcka njutningen i dans på scen. Det är ju en av de svåra sakerna med att ordna folkmusikfestival -att få dit publik som
verkligen vill vara publik, inte bara dansa/spela själva ute i buskarna.

//Johan Trolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar