10 juni 2011

ERIK RYDVALL: HALVTIDSVILA

Halva spelperioden är över.
Det har varit kul, gått bra och så! Min huvuduppgift när jag åkte hit var att spela spansk medeltidsmusik på min harpa.
Det såg jag fram emot med lagom entusiasm. Jag försökte därför lära mig så många gitarrmelodier som jag kunde så fort som möjligt för att på det sättet kunna var med och påverka min roll.

Sen jammade jag och Alvise/Orfeo (dansaren på bilden nedan) vilket resulterade i något slags "schottisgroove" med "räkor". Detta kom sedan att användas till den del av föreställningen när vi går in i dödsriket.

I föreställningen skulle jag beskriva min roll som; 25% spansk medeltid, 25% flamenco, 10% chopping, 37%, riff/improvisation + 3% nyckelharpskulning (det första som händer i hela föreställningen)

Som sagt. Det är egentligen väldigt svårt att beskriva, men väldigt kul att vara med om!




/Erik Rydvall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar