2 juli 2011

ROCKENROLL OCH BILAR OCH ANNAT STRUNT

Jag fortsätter dundra runt i sommarsverige med min nyinköpta SAAB 900. Det är rätt trivsamt, och nu har jag för tillfället stannat till i Borlänge på Peace & Lovefestivalen. Så sinnesjukt mycket folk. Enligt rykten är det 8000 som jobbar som funktionärer. Ni förstår storleken. Fast jag längtar rätt hårt inför att få styra mot Bingsjö, där allt är mindre. Och där folk är vänligare, schysstare och inte lika sunkiga. Campingen här på P & L liknar ett smärre kreativt helvete, tycker jag personligen. Folk går bananas, rullar in sig själva i smör, tejpar fast sina fingrar, skriker obscena saker, slåss och begår andra skitiga brott. Okej, ska inte sitta här och jämförelsegnälla, men nu är jag trött på rockenroll. Nu vill jag ha svinfin folkmusik. Tack hej.

Förresten- om ni är på något fint evenemang, konsert, stämma eller annat trevligt runt om i landet, fota gärna och skicka in!

Min sommarbil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar