11 juli 2011

Å NU TAR VI NYA TAG

Hallå hallå. Vips så var årets stämmovecka över, och här sitter en nu, lite matt men glad över några svinfina kvällar och dagar och danser och spel och möten. Jag fuskade och gjorde icke hela rundan, fast det var för att jag var tvungen att åka till Orust och jobba. Men nästa år, ja då jädrar ska jag göra det. Måste bara få bukt på min fruktansvärda hösnuva först. Jag funderar skarpt på att skicka in ett förslag på att alla Sveriges spelmansstämmor ska utspelas på stora parkeringsplatser. Då skulle min näsa vara nöjd i alla fall.
Nädå, skoja bara. Men det är helt makalöst hur många människor som åker på stämmor och möts. Det känns som ett helt universum.
Folkbloggen lovar att under veckan försöka återge delar , minnesbilder och minnesluckor från förra veckan. Har du nåt du vill skrika ut? Köööör för tusan. Mejla in på sara@spelmansforbund.se så blir det kalas.

Vi börjar uppdateringen med falubon Björn Nylanders absolut ljuvliga bilder från Bingsjö!















1 kommentar:

Anonym sa...

men sara parkman, det vet du väl att man inte får leka på balarna, det kan gå hål i plasten o ensilaget blir förstört. det skär i ett gammalt bondhjärta. jaja ni dansar fint. o ja jag ska skriva blogg. puss /brita

Skicka en kommentar