9 maj 2012

KMH FOLK PÅ TURNÈ- ANNA W OM GLASGOW

Glasgow, jag säger bara HEJJA! En väldigt trevlig stad!
 Efter att vi varit i Glasgow med hela KMH Folk så stannade jag kvar några dagar extra och blev guidad i staden av inte mindre än 3 härliga Glasgowbor.
Jag bodde hos min svenska vän Jonna. Vi firade Valborg med ett helt gäng svenskar som bodde och pluggade i Glasgow. De sa att Glasgow kändes som Göteborg… well…! Hon visade mig den mäktiga katedralen och bjöd in mig på bluesjam på en av stadens pubar. Sjukt trevligt. Den äkta skotten Peter Quinn bjöd mig på fish´n chips, visade mig Glasgow University (vilket kändes som att vara med i Harry Potter) samt tog mig till Brew Dog, en fantastiskt bra pub för de som gillar god öl!
Slutligen fick jag några bagpipetunes från amerikanen Will samt en fin tur på Ashton Lane, en väldigt fin och pittoresk gata med en massa…gissa - pubar.
Allt detta är väl värt att besöka om DU åker till Glasgow!
//Anna W

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar