13 augusti 2012

Urkult, urkul på riktigt!

Alltså urkult. Första gången för mig, och innan jag åkte fick jag en liten förklaring om vad som skulle jag hade att vänta mig.
"När ni åker in i näsåker kommer du se hippies överallt. Var kommer dom ifrån, för då har man inte sett en hippie sen man kollade sig själv i spegeln för 30 år sen. Nu är dom överallt. Efter tio minuter kommer du att se ut och vara en av dom"

Det var kanske den mest fantastiska festivalen jag har varit på. Fantastisk stämning, bara trevliga människor, massor med underbar musik, både att lyssna på och spela själv, god mat, fint väder (fast det regnade), massa dans, roliga workshops, riktiga toaletter(!) Jag hade konstant roligt i ungefär 65 timmar. Här kommer massa bilder och en film!

Framme!

Bästa partytältet på urkult!


Nämforsen



Queerpolskeworkshop!




Trevlig polis under eldnatten.

Eldnatten.

Till vänster i bild står det "urkult" med eld.

Toalettpoesi.

 Stora scenen.

 Ett vandrande teatersällskap

Bjöd på kaffe och åkte båt.



Lite shopping.






Kraja extended.





Kraja på film

Slag från hjärtat på solscenen.



Det regnade men alla var glada!



Irish Brew på brandstationsmuseet.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar