29 juli 2011

Hälsinge Låtverkstad gästbloggar, dag 4

PREMIÄÄÄR!!! Publiken, jublet, festsminket, räksnittarna: there’s nothing like it! Premiären gick strålande, strååålande! Hurra för Hälsinge Låtverkstad! Vad kan jag säga mer? Jag har insett att man måste ha bra kondis för att orka dirigera hela Låtverkstan och samtidigt dansa järnet OCH sjunga för full hals, så just därför ska jag ta en cykeltur iväg till Hannas hus efter att jag har skrivit klart. Jag kan ju tillägga att Eiwor, vår ledare, sprutade vatten i ansiktet på mig och Jerker under föreställningen. Luuuurigt. Ser ni hur jag skriver? Jag är så himla glad för att allt gick så himla bra! Jag kan nog inte skriva så mycket mer vettigt nu, så för att dra ihop allt kort; repa lite, peppa inför premiären, göra en utmärkt premiär och skåla i läskeblask och snittar. Ha det underbart!

Mimmi Trollet Ingelman Åslund



Hultkläppen som inleder



Bilen som far in på scenen


(Foton: Magdalena Hamlin)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar